טיפול בצרידות מתמשכת (clear voice) – הדרך הטבעית

צרידות מתמשכת יש טיפול :

ידוע כי אנשים הסובלים מצרידות מתמשכת, נוטים לאבד את האמון במערכת הרפואית וממשיכים בתקווה שיום אחד ישוב אליהם קולם הצלול והרך ויחליף את הקול המחוספס והגס המלווה אותם חודשים, ולעיתים שנים ארוכות. תופעה הזו נובעת מהתפיסה המוטעית, כי אמצעי הטיפול “בצרידות מתמשכת” הינם מוגבלים.

כיום עומדים לרשות הצרודים והצרודות, פתרונות שונים שהוכחו כיעילים לשיפור מצב הצרידות ולשיפור איכות החיים. הטיפולים שייכים לקטגוריות שונות של צרידות והם מותאמים  לכל מקרה ולכל מטופל ספציפית.

אז מהו הטיפול היעיל לצרידות?

הטיפול מותאם לסיבה ממנה נובעת הצרידות המתמשכת, לשם המידע הזה נדרש בירור מעמיק המתבצע על ידי רופא אף אוזן גרון. האבחון הסופי שלו הוא זה שיוביל אל הטיפול המתאים. הסיבות השכיחות לתופעה הן: יבלות במיתרי הקול, גידולים שפירים או אחרים חלילה, בצקות הנגרמות מעישון למשל, יובש בריריות הגרון, עודף מאמץ, קרע או חתך של אחד המיתרים, דלקות גרון או וירוסים, פטריות שונות ועוד.

טיפול שמרני – קלינאות תקשורת

במקרה של שימוש לא נכון במיתרי הקול תיגרם צרידות מתמשכת, במקרים כגון זה בהם לא נדרשת התערבות כירורגית ניתן לטפל באמצעות קלינאית תקשורת שתלמד את המטופל לדבר נכון ולהשתמש במיתרי הקול שלו בצורה אופטימאלית ורגישה עד להיעלמות הצרידות. נשימה נכונה, אכילה נכונה, הגייה נכונה ומאמץ מבוקר יובילו גם לשמירה על התוצאות הללו, שיושגו בתרגול. הטיפול הנ”ל נחשב לשמרני מאד . לא מדובר בתרופת קסם אלא בתהליך ארוך ומייגע, אך תוצאותיו ברוב המקרים טובות ויעילות ומביאות לשיפור אדיר ללא התערבות רפואית אגרסיבית.

טיפול אגרסיבי – כירורגי

לעומת הטיפול השמרני ישנו הטיפול הכירורגי. לא מדובר בהליך אותו מבצעים בקלות, אלא במקרים בהם לא נותרת כל ברירה אחרת. יבלות הממוקמות על מיתרי הקול ומשבשות אך התפקוד וגורמות לצרידות מתמשכת למשל יש להסיר לאלתר.

הטיפול הטבעי להקלה בצרידות

המבקשים מזור והקלה בשיטה אלטרנטיבית, יכולים בהחלט לשלב בטיפול גם את כמוסות  “clear voice – קול צלול”  כמוסות אלו מעניקות רכות לגרון ומשפרות משמעותית את תופעת הצרידות .

ללא מרשם רופא וללא תופעות לוואי.

להתחלת שיחה
💬 אפשר לעזור?
היי 👋
איך אפשר לעזור?