מתי הצרידות הופכת לנכות? צרידות כתאונת עבודה ?

צרידות, מחלה כרונית או מחלת מקצוע?

התשובה היא גם וגם. כל מקרה נבחן לגופו על ידי גוף רפואי מוסמך המשייך את הפגיעה באזור מיתרי הקול, הוושט, הגרון וכו’ לדיאגנוזה נקודתית, ישנם מקרים בהם נגרמה הצרידות כתוצאה מעישון לאורך שנים רבות, מיבלות שנוצרו על גבי המיתרים או מבעיות רפואיות אחרות שאינן קשורות בהכרח לאופי עבודתו של הפציינט.

לעומת זאת ישנם מקרים בהם הצרידות נובעת באופן חד משמעי כתוצאה מאימוץ יתר ופעילות אינטנסיבית מיוחדת על מערכת הקול והגרון במהלך העבודה. כאשר זו נפרשת על פני כמה עשורים הרי הפגיעה חמורה ביותר.

מיהם בעלי המקצוע בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר ללקות בצרידות כתוצאה מעיסוקם?

זמרים, שחקנים, מורים וגננות כמובן וכל מי שעיסוקו מצריך ממנו שעות ארוכות של דיבור, שירה, הקראה, הגברת הקול בצורה משמעותית או אפילו שימוש בצעקות. כמו כן מי שעובד במקום בו נעשה שימוש בחומרים שונים המסכנים א בריאות מערכת הקול.

מתי צרידות נחשבת לתאונת עבודה?

ביטוח לאומי אינו מגדיר צרידות כתאונת עבודה אלא כפגיעה בעבודה כתוצאה ממיקרוטראומה. בשנים האחרונות בחר בית הדין לעבודה להכיר בכך שישנם לא מעט מצבים בהם פגיעה ממושכת באיבר מסויים – ולו הקטנה ביותר – עשויה לגרום לנזק משמעותי המוביל לירידה בכושר העבודה של העובד ומכאן לפגיעה בהכנסתו ופרנסתו.

למי פונים ואת מי תובעים?

הפנייה הראשונית, כבר בשלב מוקדם של התופעה, חייבת להיות אל רופא אף אוזן וגרון המתמחה במקרים מהסוג הזה (לקופת החולים רשימות של “רופא תעשייה” בכל תחום).
התביעה הראשונית לפיצוי או לקבלת אחוזי נכות לטווח ארוך הינה תביעה ישירה לביטוח לאומי. פתחו תיק תביעה לפגיעה בעבודה במוסד לביטוח לאומי, קבעו פגישה עם נציג המוסד והציגו בפניו את כל המסמכים והתיעודים הרפואיים שברשותכם. במקרה שהבקשה נדחית ניתן להגיש תביעה נוספת לבית הדין לעבודה.

 

להתחלת שיחה
💬 אפשר לעזור?
היי 👋
איך אפשר לעזור?