תרופת סבתא לטיפול בצרידות ושיעול

מי לא מכיר את תרופות הסבתא לטיפול בצרידות?

שמונה תרופות היישר ממחברת המתכונים של סבתא :

תרופה 1: על מנת להקל על הליחה המצטברת במהלך דלקת בגרון הגורמת לצרידות כדאי לגרגר כף חומץ תפוחים המהולה עם מים פושרים ודבש.

תרופה 2 : גרגור מים ומלח. נכון, זה נשמע בסיסי מדי אך זה עובד. המלח מנקה את השכבה החיצונית הנמצא על הגרון ומכילה חיידקים וליחה ומסייעת לשחרר קצת את הלחץ.

תרופה 3 : כותשים עלים של אורגנו פראי יחד עם מעט מלח גס ומוהלים את התרכיב כולו בשמן זית. לאחר כיממה מטפטפים את התמהיל עצמו בעדינות לגרון, כשלוש טיפות בכוס מים קטנה, ובולעים.

תרופה 4 : גוגל מוגל. מי לא מכיר את המונח הפולני הידוע המכונה גוגל מוגל? כולם מכירים! כשהיינו קטנים מיהרה סבתא לערבב יחד חלמון ביצה וכף שמן זית ולתת לנו לבלוע (בשכנועים אין קץ) על מנת להעביר את הצרידות.      ידוע כי זמרים ושחקנים רבים משתמשים בגוגל מוגל טרם כל הופעה, לחידוד הקול ורענון הגרון.

תרופה 5 : הרמב”ם שהיה רופא ידוע ובעל שם כתב באחת מאגרותיו מעין תרופת סבתא לצרידות והיא במילותיו: “אכילת הצנון או הכרוב מסירה צרידות הקול”, משמע אכילה של צנון או כרוב טרי מצליחה לשפר את תופעת הצרידות ואף להעלימה. שווה בהחלט לנסות.

תרופה 6 : דבש. ידוע לכל כי כאשר סובלים מכאבי גרון יש לרכוש צנצנת דבש ולעשות בה שימוש מקסימלי. לדבש סגולות מדהימות המסייעות בריפו מחלות שונות ובעיקר כאלו הגורמות לנו אי נוחות בחלל הפה, הגרון או הבטן. לפיכך מומלץ על ידי סבתות בכל רחבי העולם להכין משקאות המבוססים על דבש, למשל: חלמון עם חלב חם וכף של דבש.

תרופה 7 : יש הטוענים כי לאגס תכונות רפואיות המסייעות בהסרת צרידות והעלמתה, נסו לשתות את מיץ האגסים הטבעי או לאכול כמות גדולה של אגסים טריים.

תרופה 8 : בצל ידוע כקוטל חיידקים טבעי וכאשר מדובר בדלקת גרון חמורה וזיהומית הגורמת לצרידות חמורה אין ספק שכדאי לעשות בו שימוש כנגד. חותכים את הבצל וקוצצים אותו היטב, מערבבים יחד עם כף דבש ומשאירים כמה שעות. לאחר מכן בולעים כפית של המרקחת כל שעתיים ומחכים לשיפור שבדרך כלל לא מאחר להגיע. מיטיבי לכת יכולים להוסיף גם מעט שום כתוש לתערובת.

למי שלא מתאים לשתות גוגל מוגל ומלא דבש, יש פתרון מעולה!

כמוסות הקול הצלול

רוצים לטפל בצרידות בעזרת כמוסות טבעיות הפועלות בדיוק כמו תרופות הסבתא שלכם?

בחרו בכמוסות “Clear voice קול צלול”, הן מכילות חומרים טבעיים בלבד, הן רכות ומרעננות בטעם מנטה ואינן מכילות סוכר.

 

להתחלת שיחה
💬 אפשר לעזור?
היי 👋
איך אפשר לעזור?