קול צרוד – האם לדאוג?

צרידות בקול אינה נחשבת מחלה מסוכנת, למעשה ההתייחסות אל הצרידות היא לתופעה בלתי נעימה אך בלתי מזיקה. רק אלו הסובלים ממנה באופן קבוע למשך ימים ושבועות או מצרידות חוזרת לאורך שנים יכולים להבין עד כמה היא יכולה לתסכל.

דיאגנוזה רפואית

בגיל צעיר נחשבת הצרידות בקול לתופעה שכיחה מאד, ילדים נוטים יותר לצעוק, לשיר בקולי קולות ובאופן כללי להיות רגישים פחות להתנהלות הווקלית שלהם. ילדים נוטים יותר למחלות גרון וצינון המהוות את אחד הזרזים לתופעת הצרידות.

בגילאים מאוחרים יותר הסיבות לצרידות משתנות ודורשות התייחסות רפואית. רופא אף אוזן וגרון יכול, באמצעות מכשור מתקדם, להביט פנימה אל הגרון ולבחון את מערכת מיתרי הקול , הוא יערוך הערכה רפואית בה ישלול או יאשר ממצאים שיסייעו לקבל את הטיפול הרפואי המתאים לטיפול בצרידות.

לעיתים יתגלו גידולים, יבלות, דלקות או ממצאים אחרים העלולים בהחלט להיות הגורם העיקרי לצרידות ממושכת או חוזרת. במקרים מסויימים תידרש התערבות כירורגית, ביתר המקרים ייתכן כי טיפול מניעתי לאורך זמן יביא לשיפור ניכר.

הסיבות לצרידות חוזרת

עישון, שימוש לא נכון במיתרי הקול, חשיפה לקור, דלקות גרון חוזרות ונשנות ועוד, הן רק חלק מן הסיבות שעשויות לגרום לצרידות חוזרת, כל אחת מן הסיבות הללו דורשת שינוי בהרגלי החיים, שינוי שלא פעם נמנעים ממנו גם הסובלים הכרוניים מצרידות.

לדעת לדבר נכוןאין ספק כי לא פשוט לחדול מעישון, אך על מנת להביא להקלה בצרידות יש לפעול בכל דרך ולנסות לבצע לפחות שינויים קלים ומניעתיים כמו הפחתה בכמות הסיגריות ליום או במקרה של התקררות, לבוש חם ומגן יותר על מערכת הנשימה והקול.

במקרים בהם הממצאים אינם פתולוגיים ואינם דורשים התערבות כירורגית, ממליצים הרופאים על טיפול של קלינאי/ת תקשורת המלמד/ת לאורך מספר מפגשים כיצד להשתמש נכון בקול שלנו. מדגימים ומתרגלים יחד עם קבוצת המטופלים דיבור נכון, נשימה נכונה,  שימוש חכם בסרעפת במיתרי הקול והגרון. הההצלחה של הטיפול הקבוצתי הזה הן גבוהה. ידוע כי אנשי מקצוע כמו מורים וגננות ואחרים העושים שימוש אינטנסיבי בקולם מוצאים בו תועלת רבה.

מרקחות ביתיות להקלה על הצרידות

צרידות מובילה לא פעם לטיפול אנטיביוטי שלא לצורך, רגע לפני שימוש בחומרים שאינם טבעיים מומלץ לנסות כיוון מעט אחר.

הטבע מספק לנו לא מעט פתרונות אפשריים להקלה על צרידות בקול ולמניעת צרידות חוזרת. סגולותיהם של הדבש, שורש הג’ינגר, הלימון, השום ועשבי המרפא ידועים מזה מאות בשנים ונרקחים עד היום בשיטות מיוחדות המאפשרות שימוש ביתי פשוט ונוח.

כל שיש לעשות הוא להצטייד במגוון מתכוני סבתא  המצויים ברחבי הרשת ובשפע, לרכוש את המוצרים  הנדרשים ולרקוח בהתאם למתכון.

כיום ניתן לרכוש בבתי הטבע ובחנויות הפארם כמוסות Clear voice  מבית אשל מרפא, מדובר בכמוסות ייחודיות המכילות חומרים טבעיים כמוסות אלו ניתן ליטול ללא מרשם רופא וללא חשש מתופעות לוואי כלשהן.

בכל פעם שחשים שהצרידות מגיעה או מתגברת נוטלים כמוסה ונהנים מטעם עדין של מנטה המתפשט בחלל הפה והגרון וגורם לתחושה נעימה המקלה על תחושת החספוס והצריבה הנגרמת מן הצרידות.

יש לכם שאלות נוספות? מעוניינים לנסות את הכמוסות? כתבו אלינו!

eshelmarpe18@gmail.com

להתחלת שיחה
💬 אפשר לעזור?
היי 👋
איך אפשר לעזור?