צרידות – גורמים ודרכי מניעה

התנאים בהם נוצרת צרידות  :

צרידות נוצרת בדרך כלל עקב שימוש מוגבר ופוגעני בקול. היא עלולה להיגרם על רקע ויכוחים קולניים וסוערים, בעבודה ,במפגשים חברתיים או ספורטיביים, עקב דיבור על רקע רעש סביבתי, סביבה רועשת מאוד המוכרת לכולנו הינה אולם אירועים, מועדון ריקודים, דיסקוטק, פאב בהם מושמעת פעמים רבות מוזיקה מחרישת אוזניים או מקומות עבודה עם רעש חזק . רובנו התנסינו במצב בו ניהלנו שיחה במקום רועש, וכאשר הרעש פסק באופן פתאומי נוכחנו עד כמה חזקה הייתה עוצמת הקול .

מקצועות החשופים לפתח צרידות :

החשופים ביותר לפתח צרידות הם אלו המשתמשים בקולם ככלי עבודה, אנשי חינוך, מורות גננות, אנשי שיווק ומכירות, מרצים, זמרים,חזנים עורכי דין ורבים אחרים, אשר לצורך ביצוע עבודתם משתמשים בקולם שעות רבות ביום.  צרידות עלולה להתפתח גם על ידי גורמים נוספים ביניהם: כחכוח תכוף בגרון, דיבור בעוצמת קול חלשה מאוד, צחוק קולני חזק, ושירה מאומצת. כל אלו תורמים להפעלה מאומצת של מערכת מיתרי הקול, לצרידות ולפגיעה במיתרי הקול.

המלצה למניעת צרידות : רעש סביבתי קיים לעיתים תכופות גם בתוך הבית. יש להשתדל לא לדבר על רקע של רעש שמקורו במכשירים חשמליים ביתיים, כגון: טלוויזיה, שואב אבק, מיקסר, מייבש שיער וכדומה. בבית ניתן לשלוט בקלות על עוצמת הרעש הסביבתי על ידי כיבוי או הנמכה של מקור הרעש בזמן השיחה. בסביבה רועשת שאינה בשליטתנו רצוי להמעיט בדיבור, להתקרב אל האנשים אתם מדברים, ולהפנות את תשומת לבנו לעוצמה של הרעש סביבנו על מנת שתהיה לנו בקרה על השימוש שאנו עושים במיתרי הקול, ולהימנע מסכנת צרידות.

כמוסות “קול צלול” המוצר האולטימטיבי למניעה וטיפול בצרידות !

 אם את/ה סובל/ת מצרידות – כדאי לטפל בה ומהר?  מלא את פרטי הקשר ונחזור אליך במהרה

להתחלת שיחה
💬 אפשר לעזור?
היי 👋
איך אפשר לעזור?