מהי צרידות ?

אז מהי צרידות ?

צרידות הינה בעיה אשר ממנה סובלים אנשים רבים בכל שכבות הציבור, בייחוד מי שמדבר הרבה בתוקף תפקידו או מקצועו. צרידות מתבטאת בכך שהקול מאבד את צלילותו, רכותו וכתוצאה מכך הדיבור כרוך במאמץ רב ואף בכאב.

הגורמים לצרידות, רבים ושונים, צרידות יכולה לנבוע מהרגלי דיבור שגויים, שימוש לא נכון במיתרי הקול, בריאות לקויה ועוד . כל מי שאינו יודע להשתמש בקולו כראוי, יסבול עם הזמן מצרידות.

צרידות יכולה להתפתח בהדרגה :

צרידות יכולה להתפתח בהדרגה, על רקע מאמץ ממושך של מיתרי הקול, אשר נמצאים בקנה הנשימה ומחוברים אל שרירי הגרון הסוגרים אותם לצורך הפקת הקול.

באופן רגיל מיתרי הקול נסגרים במידה הרצויה ואינם יוצרים מגע או חיכוך, אולם באם נוצר מאמץ, מיתרי הקול נסגרים בצורה חזקה מדי, הגורמת לחיכוך שלהם זה בזה, אשר פוגעת בריריות מיתרי הקול. כאשר המצב נמשך לאורך זמן מופיעה צרידות בקול.

צרידות יכולה להופיע גם עקב שימוש בקול בצעקות ו/או בעוצמת קול חזקה מאוד. רובנו התנסינו במצב בו הגבנו בצעקה חזקה פתאומית, בעקבותיה חשנו אי נוחות ואף כאב באזור הגרון, ולעיתים גם שינוי של איכות הקול עד הגעה לצרידות.

ככל שהפגיעה במיתרי הקול תיגרם בתדירות גבוהה יותר או באופן יומיומי, היא תבוא לידי ביטוי גם בשינוי באיכות של הקול עד כדי צרידות קבועה.

כאשר מיתרי הקול פגועים נוצר קול צרוד, הצרידות יכולה לפגוע באיכות החיים להפריע בביצוע עבודה, תקשורת עם אנשים וכדומה.

בעת צרידות נדרש מאמץ בכדי להפיק את הקול ומצב זה גורם לעייפות לאחר דיבור מתמשך, כמו כן גורם הדבר לאי נוחות עד כאב בגרון.

החשופים ביותר לפתח צרידות הינם אלו המשתמשים בקולם ככלי עבודה –  אנשי חינוך, מורות גננות, אנשי שיווק ומכירות, מרצים, זמרים, שחקני תיאטרון עורכי דין,חזנים ורבים אחרים אשר לצורך ביצוע עבודתם משתמשים בקולם שעות רבות ביום.

 

גם אתם סובלים מצרידות מציקה? צרו קשר לקבלת טיפול טבעי לצרידות

להתחלת שיחה
💬 אפשר לעזור?
היי 👋
איך אפשר לעזור?